WishLista Fotograficzna - co planuję kupić?


Witajcie! Dzisiejszy post to moja lista życzeń którą mam zamiar zrealizować jeszcze w tym roku lub tuż po. Ten wpis może zainteresować miłośników fotografii, a mi przyda się podczas planowania zakupów. Ostatnio sprzedałam mojego Canona 700D po tym jak upadł i zbił się obiektyw, a sam aparat przeszedł 3 tygodnie rozłąki ze mną. Stwierdziłam, że pora na zmiany. Zabrałam się za testy bezlusterkowca Sony Alpha A6000 którego recenzja jest TUTAJ. Niestety bez lustrzanki czuję się "nie pełna" :D Poza tym uważam, że bezlusterkowiec jest okej ale nie dla kogoś, kto chce zabrać się za fotografię poważniej. Podzielę się z Wami tym co mam aktualnie na celowniku i bardzo bym się cieszyła gdyby udało się to wszystko zakupić. Zaczynajmy! :)


Po kilku miesiącach zastanawiania się wybór padł jednak na 6D. Skoro fotografia to moja największa pasja to nawet jeżeli nie będę na tym zarabiać (w planach mam nie tylko fotografię) to zdecydowałam się za pełną klatkę, a nie tak jak kiedyś na APS-C. Pełna klatka dajie więcej możliwości, no i zdjęcia robione Canonem 6D wraz z niżej rozpisanymi obiektywami to orgazm dla oka :D Cena tej lustrzanki nie jest wygórowana ale też nie należy do tanich. Sprzęcik ma w sobie wszystko czego będę potrzebowała na start. Niebawem zaczynam roczną szkołę, kursy i pierwsze poważniejsze sesje.

Lustrzanka cyfrowa 
Canon EOS 7D Mark II B 6D <3
Cena 5900zł 6499zł


Następnie przechodzę do obiektywów o których wiele się naczytałam i jestem przekonana, że sprawdzą się u mnie świetnie. Nareszcie będę miała zdjęcia z których będę zadowolona w pełni.

Skupiam się na dwóch obiektywach - uniwersalnym i makro. 
W dalszych planach będzie jeszcze trzeci do portretów, nie wiem jeszcze który wybiorę. :)

Obiektyw CANON EF 24-70 mm f/4L IS USM

Sprawdzi się idealnie do pierwszych sesji zdjęciowych oraz krajobrazów.
Cena 3600zł.

Obiektyw CANON EF 100 mm f/2.8L Macro IS USM

Idealny do mojego ulubionego typu zdjęć - makro. 
Cena 3710zł.

Statyw HAMA Star 62

No i na koniec.. mały ale jakże przydatny dodatek! :) Ten statyw może osiągnąć od 64cm do 160cm wysokości więc sięgnie mi czubka głowy :D

Cena 150zł.












Cały zestaw będzie kosztował około 14 000zł i nie ukrywam że mi się śpieszy ;D


Ps. Dzisiaj doszła do mnie godna polecenia książka "Sztuka fotografowania" od Davida Duchemina którą czytam powolutku, dział po dziale. Nadal nie wierzę w to, że wcześniej nie wpadłam na to, aby podejść do tego profesjonalnie. Zamierzam powoli wykluczać moje wszystkie amatorskie błędy i uczyć się robić zdjęcia od strony technicznej. Od zawsze cykałam foty bez większego zastanowienia. Używałam trybu manualnego bo lubiłam się bawić ustawieniami, ale nie zaprzątałam sobie głowy regułkami. Zdjęcia przerabiałam tylko w Photoscape. Nadszedł czas na konkrety. :)

25 komentarzy:

  1. Sama też chciałam kupić sobie jakąs ksiazke o fotografii,ale nie wiedziałam jaką-daj znac czy ta jest fajna to moze sie skuszę! Super pomysl na post! Ja już za kilka dni kupuję swoją wymarzoną lustrzanke!
    xoxo
    wiktoria-kozlowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta jest najlepszą pozycją jaka może być - masz w niej wszystko co najważniejsze jeżeli chodzi o fotografię. Napisał to bardzo doświadczony fotograf. Książkę się miło i łatwo czyta bo napisał ją prosto lecz treściwie. Polecam, najlepiej wydane 40zł. :)

      Usuń
  2. Drogie zabawki, ale sprzęt dla tych co interesują się fotografią zawodowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam - zamierzam się zająć tym profesjonalnie więc i sprzęt chcę mieć konkretny. :)

      Usuń
  3. Niestety fotografia jest bardzo kosztownym hobby :D Widzę, że mój wydatek z tamtego roku chowa się przy Twoim... A wszyscy w mojej rodzinie narzekali "co tak drogo?! Kup tańszy!" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, tak.. nikt tego nie zrozumie:D Choć przyznam, że gdyby nie pasja i zebranie motywacji na osiągnięcie czegoś w tym kierunku to pozostałabym przy poprzedniej lustrzance i nie wydawała aż tylu pieniędzy. Marzenia są po to, by je spełniać, a to że dla kogoś to "wyrzucanie pieniędzy w błoto" to już nie nasza sprawa! :D

      Usuń
  4. Koszt niemały, ale osobie, która chce zająć się fotografowaniem profesjonalnie, taki sprzęt się przyda. Dlatego trzymam za Ciebie kciuki, aby udało Ci się spełnić swoje marzenia! Sama bardzo lubię robić zdjęcia. :)
    MÓJ BLOG (klik)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj cena widzę ogromna, ale jeśli fotografia jest Twoją pasją to warto zainwestować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Życzę, aby udało Ci się kupić wszystko z tej listy. :) Statyw to bardzo przydatna rzecz, też by mi się przydał. :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki zestaw i mi by się marzył... Mam nadzieję, że plan szybko zrealizujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sprzęt super ale cena mnie przerasta ;) za to na książkę mnie stać ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. OOO ja też chce taką wishliste:)) tyle wspaniałości:)


    Buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieję, że uda Ci się Aniu zrealizować marzenia jak najszybciej ;) Trzymam kciuki i powodzenia życzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tematyką w ogóle się nie interesuje, ale mam nadzieję, że wszystko kupisz :) albo dostaniesz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super sprzęt :) Powodzenia w realizacji marzenia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla profesjonalistów super sprzęt :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam kilka pozycji książkowych na temat fotografii i lubię czasami do nich jeszcze raz zaglądać :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow! Szalenie drogie :) Ja dzisiaj wybieram się po swój pierwszy aparat i jest o wiele tańszy :D

    OdpowiedzUsuń
  16. No właśnie bardzo drogie, ale ja wiem, że te sprzęty są tak drogie.

    OdpowiedzUsuń
  17. ja marzę o nowym nikonie , telefonie Asusa i olympusie pen :D moj nikon juz potrzebuje emerytury

    OdpowiedzUsuń
  18. W marcu kupiłam moją wymarzoną lustrzankę a w czerwcu obiektyw. Nie żałuję ani trochę to moja ogromna pasja <3 A teraz chętnie kupię tą książkę bo chce się cały czas rozwijać !

    OLIVKV.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie sprzęty nie są tanie.
    W zeszłym roku kupiłam lustrzankę ale nie tak profesjonalną co ty planujesz kupić ale tak jestem z niej bardzo zadowolona :)
    Fajnie, że odnalazłaś się w tej pasji :):)

    OdpowiedzUsuń
  20. ja na razie mam w miarę dobry aparat, ale może kiedyś wybiorę coś lepszego :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Ania Lwowska (blog) , Blogger