Szarlotkowa Tarta - najlepszy przepis


Pogoda nie dopisuje i burza się zaczęła, a ja siedzę w domu i wypiekam różne pyszności. :) Mam dla Was kolejną tartę zrobioną również dzisiaj, jest to łatwy wypiek o smaku przepysznej szarlotki z cynamonem. Gotowi? ;) :D

Składniki na ciasto:
350g mąki pszennej, 200g margaryny
2 żółtka jaj, łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli, 50g cukru pudru
odrobina bułki tartej do posypania foremki

Składniki na nadzienie:
1kg obranych i startych jabłek
3-5 łyżki ksylitolu, cynamon (wedle gustu)


Sposób przygotowania:
Zetrzyj jabłka na dużych oczkach, umieścić w garnku, dosyp cukier i chwilę przesmaż całość. Wymieszaj i ostudź. Mąkę połącz ze wszystkimi składnikami z listy, wyrób ciasto i podziel na części 1/3 i 2/3, a następnie włóż na 20min do lodówki. Formę na tartę posmaruj margaryną i posyp bułką tartą, następnie wyłóż większość ciasta. Posyp znowu bułką tartą i wyłóż nadzienie. 1/3 ciasta rozwałkuj i stwórz paski które ułożysz w kratkę na wierzchu tarty. Przygotuj piekarnik na 180 stopni i umieść tam tartę na ok. 40min.

Pamiętaj by po wyjęciu dać jej trochę ostygnąć i posyp cukrem pudrem. :)

13 komentarzy:

  1. Pyszna tarta :) Bardzo lubię takie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pięknie wygląda, aż teraz piję kawkę poranną i przydałaby mi się teraz taka słodycz :*

    OdpowiedzUsuń
  3. To jeden z prostszych wypieków. Także chyba sobie dam radę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skąd wiedziałaś, że miałam szukać takiego przepisu? ;) Na pewno wypróbuję go w niedługim czasie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaraz się biorę za pieczenie ciasta, choć to nie będzie szarlotka.
    Szarlotkę uwielbiam na ciepło :)
    mama-urwisa.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglada nieziemsko! zapewnie pyszna byla :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda cudownie, ale mi narobiłaś na nią smaka:(

    OdpowiedzUsuń
  8. akurat mam trochę jabłek i zastanawiałam się, co z nich zrobić :) Jutro skorzystam z przepisu :) Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda na bardzo kruche i przepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Ania Lwowska (blog) , Blogger