SPRING ROLLS z łososiem i kaszą owsianą! (mój przepis)

Witajcie w ten piękny, słoneczny dzień! Mam dla Was szybki przepis na wyśmienite spring rollsy do których składniki dobrałam sama i właśnie się nimi zajadam. Lubię improwizować w kuchni, a ten zestaw jest jednym z lepszych. Zapraszam & smacznego! 


Składniki na 6-7 rollsów 
  • papier ryżowy (na zdjęciu opakowanie ma 12szt.)
  • sos sojowy (polecam Kikkoman ze zdjęcia)
  • opakowanie 100g łososia wędzonego
  • 1/2 dojrzałego awokado
  • 1/2 ogórka
  • garść szpinaku
  • szczypiorek do smaku
  • Almette "śmietankowe"
  • opcjonalnie - jogurt naturalny i sos tzatziki


Przygotowanie :
Kaszę owsianą gotujemy w osolonej wodzie pod przykryciem około 15-20 minut. Podczas gotowania się kaszy przygotowujemy sobie "stanowisko pracy";D Kroimy awokado i ogórka w małą kostkę lub paseczki (wedle gustu), siekamy szczypiorek i wyjmujemy wszystko z opakowań (szpinak, papier, łosoś itp). Kiedy kasza już będzie gotowa, wystarczy namoczyć lekko papier ryżowy i nakładać składniki mniej więcej w takich ilościach jak to widać na zdjęciu trochę niżej. Łapiemy za bok z lewej strony i naciągamy do połowy, to samo robimy z prawym bokiem papieru, następnie od dołu zawijamy do góry.. i gotowe! :) Ps. Polecam wlanie sosu sojowego i tzatziki do środka zamiast późniejszego moczenia. 



9 komentarzy:

  1. Mniam muszą być przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam eksperymentować w kuchni:) Twoja Aniu propozycja bardzo kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę je spróbować :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. A moze fajnym rozwiazaniem byloby wstawienie gotowej rolki do piekrnika lub do glebokiego tluszczu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przepadam za tym rozwiązaniem, jeżeli ktoś tak lubi to jak najbardziej jest to dobry pomysł. :)

      Usuń
  5. Do tej pory zawijałam łososia ze szpinakiem w tortillę... Twój przepis wygląda znakomicie, muszę się skusić i przygotować takie pyszności :). Zawsze to jakaś odmiana!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie! Będę musiała spróbować.
    A jeśli chodzi o olejek łopianowy z mojego posta, to kupiłam go na ekobieca, pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. super przepis i pomysł, kiedyś robiłam sajgonki ale zupełnie inne

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszą smakować obłędnie :o z chęcią spróbowałam takiego rollsa :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Ania Lwowska (blog) , Blogger